Casio EXILIM Hi-Zoom EX-H30 zilver

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 8 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Casio EXILIM Hi-Zoom EX-H30 zilver op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Herald1977 10-12-2011

De Casio nu eigenlijk pas echt aan het gebruiken na een paar weken. In het begin tevreden met het gemak om te gebruiken maar foto's zijn onder de maat. Rode ogen functie werkt erg slecht en na contact met Casio moet je gewoon even een paar extra foto's nemen met andere hoek en afstand. Onze Lumix had daar nooit problemen mee en is gewoon erg onhandig en dus niet meer noodzakelijk. Ook is de traagheid bij nemen en verwerken van de foto's enorm. Een baby goed op de foto zetten is schier onmogelijk en snel een nieuwe foto klikken kan ook niet. Al met al zeer ontevreden met de camera en snap niet dat de ConsumentenBond deze camera als beste heeft getest. Snel foto's nemen en rode ogen functie is toch niet een onmogelijke taak voor een fabrikant. Jammer maar helaas dus.

wiebnet 04-12-2011

leuke camera,makkelijk in bediening en die accu is wel giga.Nadeel is dat de camera wel erg traag is bij foto-opnamen.Ik zal es kijken of daar nog iets mee te beginnen valt,anders is de camera toch een tegenvaller.Camera lijkt me wel robuust.

Herald1977 10-12-2011

Inderdaad zelfde probleem dat de camera erg traag is. Met baby haast niet te doen om zij snel beweegt en het dus te laat is om de foto te knippen.

mlamlam 21-09-2011

Nadat de Canon Ixus 90 het had begeven (natuurlijk nét buiten de garantie) ben ik op zoek gegaan naar een compacte camera met iets meer mogelijkheden. Ik moet zeggen dat de camera degelijk aanvoelt en een prettig groot scherm heeft. De autofocus werkt prettig en snel en zit er zelden naast. Ook de kwaliteit van de foto's vallen me voor een compactcamera beslist niet tegen. De kleuren en de scherpte zijn dik in orde. Wel is het even wennen aan de menustructuur die erg veel (min of meer verborgen) opties kent. Het is een kwestie van wennen en de handleiding goed doorlezen. Wat prettig is, is dat het standaard menu naar wens is in te stellen met de voor de gebruiker 8 meest handige functies. Wel zo makkelijk als je die ene 'verborgen' functie snel bij de hand wilt hebben. De accuduur is fenomenaal: Casio claimt 1000 foto's op één acculading. Of dit ook in de praktijk wordt gehaald heb ik nog niet getest, maar ik ben er zeker van dat de Casio de doorsnee compactcamera overtreft als het gaat om uithoudingsvermogen. Ook het plaatsen van een Eye-Fi kaartje behoort tot de mogelijkheden: in het menu is hier al een optie voor opgenomen. Jammer dat de kaartjes nog erg kostbaar zijn.

Tot nu toe valt slechts één minpunt te ontdekken: de camera heeft een soort (afwijkend formaat) mini-usb aansluiting voor zowel de connectie naar de PC als voor het analoge videosignaal naar een TV. De kabels zijn gelukkig meegeleverd maar ik had graag een mini-HDMI aansluiting gezien om de HD-filmbeelden rechtstreeks op een HD-TV af te spelen. Nu moet het geheugenkaartje uit de camera worden gehaald om op andere wijze full-HD filmbeelden af te spelen. Blijkbaar is een gestandaardiseerde mini-HDMI aansluiting bij compactcamera's in deze prijsklasse net even iets te veel gevraagd en dat is jammer.

Tot nu toe ben ik erg tevreden met deze kleine reus en kan deze camera glansrijk de vergelijking doorstaan met andere camera's uit dezelfde prijsklasse.

luijb017 22-07-2011

Had eerder een review gegeven maar die staat bij vragen vermeld.
Deze eerste review wil ik toch herzien.
Na het doorzoeken van alle instelling kwam ik er achter dat de scherpte van de foto's apart ingesteld kan worden.Deze op +2 gezet en nu zijn de foto's wel goed van scherpte.Vooral foto's van dichtbij.De belichting van de foto's zijn ook goed.Ik vergelijk deze met een Nikon die dan iso 160 insteld en deze Casio iso 80.
Je ziet bij andere goede camera's dat de achtergrond overbelicht is.
Wat ik nu wel merk dat er spelling zit tussen de lens en lens ring.
Ik hoop dat dit niet erger wordt,dan heb je er een goede camera aan voor deze prijs.

frankengonny 08-07-2011

Hallo nu een paar weken bezig met de Casio,ben er erg tevreden over maakt mooie fotos,veel instellings mogelijkheden voor mij te veel,maar goed je kan het ook simpel houden,fotos getest haarscherp als je de camera goed stil houd,fotos vergeleken met de oude Nikon coolpix en casio fotos zijn scherper.

Arkro 01-05-2011

Dit is mijn derde Casio camera die ik heb gekocht. Tussendoor heb ik een Canon gehad en ik heb nu ook nog een Panasonic. Ik moet zeggen dat de kwaliteit van de foto's van Casio er mee gaat strijken. (Dat vond ik met de vorige Casio's ook al) Mooie kleurrijke foto's die als je de camera stil houdt goed scherp zijn.

Vooral Best shot is ideaal. De macro functie is aanzienlijk verbeterd.Echt goed . Met ver inzoomen krijg je iets korrelige foto's, maar dat heeft sterk te maken met de atmosferische omstandigheden en het 100 % stil houden van de camera tijdens het fotograveren.

Jammer dat je geen gebruik meer kunt maken van half flits, wat met de vorige Casio's wel kon.
Maar voor de rest zijn de instellingen talrijk, misschien wel teveel!

tonyindahouse 03-04-2011

vervolg 1e review:
Na wat dagen testen en ook een dag met mooi weer kom ik tot de conclusie dat deze camera zijn werk veel beter doet. inmiddels ook de macro funktie getest en ben verbaasd hoe goed dit werkt. ver inzoomen bij mooi weer blijft korrelig. mijn emtec sd kaart klasse 4 deed het niet goed na formateren in het toestel. heel regelmatig foto's niet meer te bekijken. Nu ik deze kaart in mijn pc heb geformateerd is dat probleem verholpen. de witbaland stel ik nu handmatig in en heb geen blauwe foto's meer.
komende weken ga ik deze camera verder testen en kom dan weer met een review.

asksizprens 19-03-2011

Deze camera gisteren pas gekocht. Ik ben erg erg tevreden over. Kwaliteit van de foto's zijn perfect. de mogelijkheden die erop zitten zijn ook perfect.. Volgens mij iets te veel voor mij. Ik wilde eennormale digitale camera, maar hier kun je veel dingen instellen. Vooral de optie Best Picture kun je scene's kieze in welke omstandigheden je foto's wilt maken. erg handig!!
De camera is zeer compact en ziet er ook mooi uit.
Ik zou het wel aanraden aan mensen die een goede camera zoeken.
De kleuren zijn levendig. Gewoon op en top.
De batterij die erin zit kan foto's maken tot wel 1000 foto's. Handig voor op vakantie e.d.
eens kijken wat voor foto's ik er vandaag mee ga maken:D